دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش - ساری

فعالیتهای زیارتی عمره مفرده / کربلا وسوریه تحت نظارت سازمان حج وزیارت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، دراین جلسه که امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای غلامرضا رضایی با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای ازسرگیری سفرهای عمره بعد از یک وقفه نه ساله انجام شده است، افزود: درروز سوم اردیبهشت با انجام دو پرواز از فرودگاههای تهران و مشهد بالغ بر 500 نفربه فرودگاه مدینه منتقل خواهند شد وچهار هتل در مکه و شش هتل در مدینه پذیرای زائران خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این دوره عمره گزاران از استان های مختلف به سرزمین وحی اعزام می شوند، استقبال مردم برای حضور در این سفر معنوی را یادآور شد و گفت: تاکنون پروازها برای یک دوره ده روزه برنامه ریزی شده است.

آقای سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت هم گفت: علاوه بر فراهم کردن مقدمات اعزام، دربخش های اسکان، تغذیه و حمل و نقل هماهنگی و امکانات لازم برای این سفر معنوی تدبیر شده است.

دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش ساری ، مجری فعالیتهای زیارتی به :

عمره مفرده ، عتبات عالیات عراق ( نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامراء ) بارعایت قوانین و مقررات سازمان حج وزیارت

نشانی : بلوارکشاورز ، نرسیده به مهدشت ، روبروی پمپ بنزین کوچک پور - 09112556848

+ نوشته شده در  سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ساعت 6:14  توسط علی اصغرباقری  | 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، طاهر درودی در گفتگو با ایرنا با اعلام این که بیشتر داروها و تجهیزات مورد نیاز حج تمتع از سوی هلال احمر تهیه شده و در حال آماده سازی برای اعزام به عربستان است، گفت: از دهه سوم اردیبهشت فرآیند حج تمتع آغاز، و زائران وارد مدینه منوره می شوند.

۲۵ درصد زایران هنوز برای معاینات مراجعه نکردند

درودی با اشاره به دستور العمل معاینات پزشکی اعلام شده، گفت: هم اکنون حدود ۶۰ درصد زائران معایناتشان پایان گرفته است و حدود ۲۵ درصد زائران هنوز به مراکز پزشکی حج هلال احمر مراجعه نکردند؛ فکر می کنیم با پایان روزهای ماه مبارک این تعداد افراد نیز مراجعه کنند.

وی از این افراد خواست هرچه زودتر به مراکز درمانی حج هلال احمر مراجعه کنند و این روند را تا روزهای پایانی به تعویق نیندازند.

درودی درباره منع مطلق اعزام به حج تمتع گفت: بانوان باردار بدون توجه به ماه بارداری، معتادان و افراد مبتلا به بیماری بدخیم و سرطان، نمی توانند به حج اعزام شوند؛ البته موارد دیگری نیز وجود دارند که منع مطلق نیست. مانند افرادی که جراحی سنگینی داشتند با گذشته مدت زمان مشخص اعزام مقدور است.

مننژیت تنها واکسن اجباری برای حج :

وی گفت: تنها واکسن لازم برای تزریق در حج امسال، واکسن مننژیت است که به میزان کافی در استان‌های توزیع شده است و زائران برای رفتن به حج حتما باید تزریق کرده باشند. و بر اساس نظر پزشک مربوطه ممکن است برخی از زائران واکسن انفولانزا تزریق کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش ساری ، مجری فعالیتهای زیارتی به :

عمره مفرده ، عتبات عالیات عراق ( نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامراء ) بارعایت قوانین و مقررات سازمان حج وزیارت

نشانی : بلوارکشاورز ، نرسیده به مهدشت ، روبروی پمپ بنزین کوچک پور - 09112556848

+ نوشته شده در  چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۲ساعت 8:35  توسط علی اصغرباقری  | 

مزار سیدابراهیم الغَمر حسنی‌ در شمال مرقد میثم تمار، کنار جاده‌ای که به طرف کوفه از نجف اشرف عبور می‌کند، در محله «کنده»، واقع شده است. سیدابراهیم غَمر، فرزند حسن مثنّی، فرزند امام حسن مجتبی (علیه‌السّلام) است. مادر گرامی‌اش، فاطمه دختر امام حسین (علیه‌السّلام) می‌باشد.

سیدابراهیم غَمر، فرزند حسن مثنّی، فرزند امام حسن مجتبی (علیه‌السّلام) است.

مادر گرامی‌اش، فاطمه دختر امام حسین (علیه‌السّلام) می‌باشد.

او سیدی بزرگوار، جلیل‌القدر، شریف و بخشنده بود.

کنیه‌های او، ابواسماعیل‌، ابوالحسن‌، ابواسحاق‌ بود و از راویان حدیث، به شمار می‌آمد.

می‌گویند که وی، در سال ۱۴۵ یا ۱۴۷ یا ۱۴۹ ه. ق، در سن ۶۷ سالگی، در زندان منصور به شهادت رسید

که در این صورت، او در سال ۷۸ یا ۷۹ یا ۸۱ ه. ق، به دنیا آمده است.

۲ - موقعیت مزار :

مزار سید ابراهیم الغَمر حسنی‌ در شمال مرقد میثم تمار، کنار جاده‌ای که به طرف کوفه از نجف اشرف عبور می‌کند، در محله «کنده»، واقع شده است.
۳ - تاسیس و ساخت :

در اواخر قرن دوازدهم هجری، هنگامی که عده‌ای برای کشف سنگ‌های باستانی کوفه، اطراف منطقه حی کنده را خاکبرداری می‌کردند، سنگ بزرگی یافتند که نام ابراهیم غمر، بر آن ثبت شده بود. گزارش، به مرحوم آیت‌الله سید محمدمهدی بحرالعلوم طباطبایی رسید. ایشان پس از تایید صحت انتساب قبر به ابراهیم غَمر، دستور ساخت بارگاهی بر قبر را داد.

از مدتی از ساخت آرامگاه، مرجع بزرگ و مجاهد، سیدمحسن طباطبایی حکیم، دستور داد تا صحن بزرگی را اطراف آرامگاه بسازند.

همچنین در سال ۱۹۹۴ م، اداره‌ اوقاف نجف اشرف، به تعمیر بنا اقدام کرد.

۴ - ساختمان بقعه :

ساختمان بقعه که بنایی مستطیل شکل است، دارای ایوانی با چهار ستون دوتایی، به ابعاد ۲• ۶ و به ارتفاع هشت متر دارد که سراسر آن، با کاشی‌های فیروزه‌ای، تزیین گشته است و آیات قرآن و زیارتنامه امامزاده ابراهیم و زندگی‌نامه آن را نیز در بردارد.
پس از عبور از این فضا، به شبستان اصلی می‌رسیم که در انتهای آن، مرقد امامزاده ابراهیم واقع شده است که ضریحی آهنی از مرقد حفاظت می‌کند. بر فراز بقعه، گنبدی به شکل کلاه‌خودی بزرگ، به قطر هشت متر و ارتفاع بیش از پانزده متر، قرار دارد که در ساقه آن، پنجره‌هایی برای نورگیری، طراحی شده است. نمای خارجی گنبد، با کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای، تزیین شده و نمای داخلی آن، گچ‌اندود است. صحن زیارتگاه، کاشی‌کاری و دورتادور آن حصار کشیده شده و با کاشی تزیین گشته است.
۵ - نحوه شهادت سیدابراهیم :

درباره وفات یا شهادت ابراهیم، سه دیدگاه مطرح است:
الف) ابونصر بخاری، ابوالفرج اصفهانی و دیگران معتقدند که ابراهیم غَمر، در زندان‌ هاشمیه در ماه ربیع ‌الاول سال ۱۴۵ ه. ق، به شهادت رسید و هنگام مرگ، ۶۷ سال داشت که در این صورت، او در سال ۷۸ ه. ق، به دنیا آمده است. او نخستین فرد از آل حسن بود که در زندان‌ هاشمیه، از دنیا رفت.

زندانیان بر جنازه او نماز خواندند و گویا در همان‌جا نیز او را دفن کردند.

ب) ابن‌ خداع می‌نویسد که قبل از آنکه ابراهیم به زندان برسد، وفات یافته بود؛ زیرا لباس‌هایش را باز کرده و محمل شتر را برداشته بودند و در مسیر کوفه، گرما چنان شدید بود که بر اثر تابش آفتاب، گونه‌های صورتش از بین رفته بود و همان باعث شد که قبل از رسیدن به کوفه، وفات یابد.«مات قبل ان یصل الی الحبس، لانهم جردوه الثیاب وکشفوا المحامل علیه وهم فی الطریق، فسقط خدّه من حرّ الشمس، فمات قبل وصول الکوفة».

ابوالحسن عُمری، از قول خداع می‌نویسد: «مات قبل الکوفة بمرحلة»؛ «قبل از رسیدن‌ به کوفه و به فاصله یک منزلی آن، وفات یافت».

بر همین اساس، سیدعبدالحمید نسابه، معتقد است که قبر ابراهیم، در کوفه است.


ج) ابن‌ فوطی معتقد است که ابراهیم را زنده میان صندوقی اطراف کوفه، دفن کردند. وی می‌نویسد: «انه دفن حیاً فی صندوق بظاهر الکوفة بقریة الهاشمیة».

اما اگر زندان‌هاشمیه را محل وفات ابراهیم غَمر بدانیم، همان‌طور که اجماع مورخان، این‌مطلب را تایید می‌کند، باید قبر ابراهیم، در‌هاشمیه باشد؛ نه حی کنده؛ چنان‌که در این صورت، نویسنده «الحدائق الوردیه» می‌نویسد:
ابراهیم طباطبا بن اسماعیل دیباج بن ابراهیم غمر بن حسن مثنّی را مهدی عباسی محبوس ساخت تا خود جان داد. سپس در زندان موسی و‌هارون ماند و می‌گویند که وی، در زندان‌هارون جان سپرد. البته آشکارتر آن است که قبری که پشت سمت راست راه نجف می‌باشد، قبر ابراهیم طباطبا است و اینکه صاحب فلک النجاة، آن قبر را به ابراهیم ابن حسن مثنّی نسبت داده، اشتباه است؛ زیرا براساس آنچه پیش از این گفته شد، قبر او در‌هاشمیه می‌باشد. «ذکر حمید الشهید الزیدی فی الحدائق الوردیة فی ترجمة محمد بن ابراهیم طباطبا، قال: فاما ابوه ابراهیم فکان یلقب طباطبا وکان قد حبسه خلیفة الملقب بالمهدی حتی توفی ثم اقام فی حبس موسی وهارون وقیل انه مات فی الحبس. قلت: والاظهر ان القبر الذی هو مما یلی یمین طریق النجف قبره وما نسبه فی فلک النجاة انه لابراهیم الحسن المثنی اشتباه لان قبره بالهاشمیة علی ما تقدّم ذکره».

سیدمهدی قزوینی، همین‌مطلب را در کتاب «المزار» بیان می‌کند و قبر کنونی در حی کنده را از آنِ ابراهیم طباطبا بن اسماعیل دیباج بن ابراهیم غَمر، نواده سید ابراهیم غَمر می‌داند.

+ نوشته شده در  سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ساعت 15:20  توسط علی اصغرباقری  | 

امیرالمؤمنین علی (ع):

ثَلاثُ خِصالٍ تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةَ: الإنصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدَّةِ و الإنطِواعِ وَ الرُّجُوعُ اِلی قلبٍ سَلیمٍ.

با سه صفت محبّت و دوستی بدست می آوری: ۱ - انصاف در معاشرت ۲ - همدردی با دیگران در خوشی و ناخوشی ۳ - برخورد با قلب پاک و سالم

بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۸۲، ح ۷۷

+ نوشته شده در  سه شنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۱ساعت 14:15  توسط علی اصغرباقری  | 

بسمه تعالی

دریافت ارز مسافرتی عمره

با عنایت به موافقت بعمل آمده در خصوص تخصیص و پرداخت مبلغ 500 یورو یا معادل ارزی آن تحت عنوان ارز همراه زائرین معزز در ایام عمره مفرده

به اطلاع می رساند:

جهت دریافت ارز مسافرتی زائر می بایست از طریق ثبت نام در سامانه بله بانک ملی ایران اقدام نمایند .

لطفاً قبل از اعزام به فرودگاه ،

جهت دریافت ارز مسافرتی ، زائران محترم را راهنمایی نمایید :

۱- اپلیکیشن بله

۲- منوی دریافت ارز

۳- ورود اطلاعات کامل

۴- انتخاب کشور عربستان

۵- واریز مبلغ معادل ریالی به حساب بانک

۶- مراجعه به شعب ارزی بانک ملی یا باجه بانک ملی در فرودگاه و اخذ ارز مربوطه

دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش ساری ، مجری فعالیتهای زیارتی به :

عمره مفرده ، عتبات عالیات عراق ( نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامراء ) بارعایت قوانین و مقررات سازمان حج وزیارت

نشانی : بلوارکشاورز ، نرسیده به مهدشت ، روبروی پمپ بنزین کوچک پور - 09112556848

+ نوشته شده در  جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ساعت 11:44  توسط علی اصغرباقری  | 

واکسن مننژیت چیست و چرا در سفرهای زیارتی باید واکسن آن را تزریق کنیم؟

مننژیت یک مایع عفونتی است که مغز و نخاع را احاطه می‌کند و باعث ایجاد عفونت در خون می‌شود.

بیماری مننژیت ممکن است توسط تعدادی از عفونت‌های مختلف ایجاد شود،

بنابراین واکسیناسیون گروه‌های پرخطر در برابر این بیماری بسیار مفید خواهد بود

علائم مننژیت در ابتدا می‌تواند شبیه آنفولانزا باشد؛ تب، سردرد و در بعضی موارد استفراغ و احساس درد در سراسر بدن می باشد

علائم اولیه با پیشرفت بیماری همراه هستند و علائم معمول‌تر شامل سفتی گردن، سردرد ضعيف و احساس خستگی شدید می‌شود و برخی از افراد ممكن است تشنج هم داشته باشند

📌عوارض جانبی احتمالی تزریق واکسن مننژیت

1️⃣ درد در محل تزریق

2️⃣ قرمزی در محل تزریق

3️⃣ سردرد

4️⃣ درد عضلانی

5️⃣ خستگی خفیف

دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش ساری ، مجری فعالیتهای زیارتی به :

عمره مفرده ، عتبات عالیات عراق ( نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامراء ) بارعایت قوانین و مقررات سازمان حج وزیارت

نشانی : بلوارکشاورز ، نرسیده به مهدشت ، روبروی پمپ بنزین کوچک پور - 09112556848

+ نوشته شده در  جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ساعت 11:42  توسط علی اصغرباقری  | 

موارد ممنوعه در عربستان

زائران محترم مراقب باشید

- برخی قواعد عرفی در كشور عربستان وجود دارد كه به دليل تفاوت فرهنگی با ساير كشورها و آشنا نبودن زائران با اين قواعد، موجب دستگيری زائران در موسم حج و عمره می‌شود

- بالا گرفتن كفش در عربستان مذموم است و مردم اين كشور اين اقدام را توهين تلقی می‌كنند، به همين علت تعداد قابل توجهی از افراد كه نيتی جز حفظ حرمت و پاكيزگی حرم ندارند، به دليل در دست گرفتن كفش‌های خود و بالا گرفتن آن دستگير می‌شوند.

در اماکن زیارتی ، کفش‌های خود را داخل کیسه جاکفشی قرار دهید.

- برداشتن هرگونه شیء از زمين كه متعلق به شما نيست در شهر مکه و مدینه و به خصوص در مسجدالحرام ممنوع است و در صورت مشاهده پليس چه حضوری و يا چه از طريق دوربين‌های مداربسته، اين عمل موجب بازداشت فرد می‌شود.

بنابراين زائران در حرمين شريفين (به خصوص در مطاف) از برداشتن هرگونه شیء يا پول كه متعلق به آنها نيست، بايد اكيداً خودداری كنند.

- سارقين تلفن‌های همراه، در حرمين شريفين منتظرند تا توسط زائرين از آنها خواسته شود از آنان عكس بگيرند كه به محض دريافت گوشی، سارقان از محل متواری می‌شوند و گوشی زائر را با خود می‌برند.

- حجاب رسمی و تعريف شده در عربستان برای زنان چادر سياه با روبند است.

زائرين ساير كشورها نيز هركدام حجابی تعريف‌شده دارند كه عموماً شامل چادرهای نيمه و پيراهن‌های گشاد و بلند است، اما پوشش مانتو و شلوارهای نسبتاً تنگ، نه‌تنها توسط زائرين هيچ كشوری مورد استفاده قرار نمی‌گيرد، بلكه در اين كشور به‌عنوان لباسی نامناسب بوده و نگاه مناسبی به فرد استفاده‌كننده از اينگونه لباس‌ها وجود ندارد و لازم است زائران نهايت دقت را در پوشش خود داشته باشند.

- دويدن در حرمين شريفين، فرياد زدن و بلندبلند صحبت كردن، گذاشتن قرآن بر روی زمين يا حمل آن به‌همراه كفش در یک دست كه حالت توهين محسوب شود، استفاده از مهر نماز، قرائت زيارت عاشورا و دعای توسل، حمل دعای زيارت عاشورا و توسل، قرائت دعاها به‌صورت بلند يا جمعی، خواندن نماز فرادیٰ در زمان برپايی نماز جماعت، عدم رعایت فاصله آقایان از بانوان غریبه در هنگام طواف ، از جمله مواردی است كه موجب دستگيری زائران ايرانی می‌شود.

- همچنين انداختن آب دهان يا زباله در حرمين شريفين، توزيع نذورات، همراه داشتن كتاب ادعيه (مفاتیح)، عدم رعايت دستورات پليس، استفاده از سجاده‌هايی كه منقوش به تصاوير حرم يا اسامی ائمه(ع) باشد، برداشتن خاك از زمين، انداختن عريضه يا گره زدن پارچه به پنجره‌های بقیع، كندن نخ پرده كعبه، استعمال دخانيات، برداشتن اموال ديگران از زمين، بالا بردن كفش مقابل ضريح پيامبر(ص)، لمس‌كردن ضريح يا قبور ائمه بقيع، تبرك‌نمودن، ممنوع است.

- فیلمبرداری و عکسبرداری در حرمین شریفین و یا از اماکن ممنوعه نظامی و سیاسی و دولتی ، ممنوع است

- استفاده و عکاسی از تمثال شهداء و تراکت و سربند مذهبی و پرچم در حرمین شریفین ، ممنوع است

- حمل و استعمال مواد مخدر و داروهای روان‌گردان و مشتقات آن ، ممنوع بوده و مجازات سنگین در پی دارد

-️ تعداد قابل توجهی از افراد دستگير شده در حرم مطهر پيامبر(ص) و مسجدالحرام، به یکی از این علل دستگیر شده‌اند و علاوه بر تحمل زندان‌های نامناسب و رفتارهای غیرمحترمانه، گاهی موجب از دست رفتن موسم حج شده و بدون اینکه اعمال خود را با اتمام برسانند به ایران بازگشت داده شده‌اند.

دفترخدمات زیارتی کوثرآفرینش ساری ، مجری فعالیتهای زیارتی به :

عمره مفرده ، عتبات عالیات عراق ( نجف اشرف ، کربلای معلی ، کاظمین و سامراء ) بارعایت قوانین و مقررات سازمان حج وزیارت

نشانی : بلوارکشاورز ، نرسیده به مهدشت ، روبروی پمپ بنزین کوچک پور - 09112556848

+ نوشته شده در  جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ساعت 11:41  توسط علی اصغرباقری  | 

امیرالمؤمنین علی (ع):

و لَقد قالَ لی رسولُ اللّه ِصلی الله علیه و آله: إنّی لا أخافُ علی اُمَّتی مُؤمِنا و لا مُشرِکا، أمّا المُؤمنُ فیَمنَعُهُ اللّه ُ بإیمانِهِ ، و أمّا المُشرِکُ فیَقمَعُهُ اللّه ُ بشِرکِهِ، و لکنّی أخافُ علَیکُم کُلَّ مُنافِقِ الجَنانِ، عالِمِ اللِّسانِ ، یقولُ ما تَعرِفونَ ، و یَفعَلُ ما تُنکِرونَ.

رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) به من فرمود: من برای امّتم نه از مؤمن می ترسم و نه از مشرک؛ زیرا مؤمن را خداوند به واسطه ایمانش جلوگیری می کند و مشرک را خداوند به سبب شرکش از پای در می آورد؛ امّا ترس من برای شما از منافق زبان‌بازی است که مطابق اعتقادات شما سخن می گوید و برخلاف آنچه معتقدید عمل می کند.

نهج البلاغة: الکتاب ۲۷

+ نوشته شده در  جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ساعت 11:35  توسط علی اصغرباقری  | 

امیرالمؤمنین علی (ع):

مِن کُنوزِ الجَنَّةِ : البِرُّ و إخفاءُ العَمَلِ، و الصَّبرُ علی الرَّزایا، و کِتمانُ المَصائبِ.

از گنج‌های بهشت: نیکی کردن، پوشیده داشتن عمل، شکیبایی در برابر گرفتاری‌ها و کتمان مصیبت‌هاست.

التمحیص : ۶۶/۱۵۳

+ نوشته شده در  جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ساعت 11:33  توسط علی اصغرباقری  |